Zonnige dagen in aantocht

De komende dagen worden zonnig, dus ik ga goed moeten doseren. Eventjes in de zon zitten mag ik wel, maar ik moet toch goed opletten.

Vorig jaar in 2016 toen ik nog niet wist dat ik in een opstoot zat, zijn we op vakantie geweest naar de Dominicaanse Republiek. Vermits ik me toen al ziek voelde, heb ik meestal in de schaduw gezeten. Natuurlijk is het moeilijk om constant de zon te vermijden, af en toe ging ik toch een frisse duik nemen in het zwembad. Of tijdens een excursie was het ook moeilijk om de zon volledig te mijden. Toen we thuis kwamen na 2 weken vakantie voelde ik me nog zieker. Dus dan is het bij me opgekomen dat misschien mijn lupus terug actief was.

Al snel bleek dat dit inderdaad het geval was. Eigenlijk was de opstoot al bijna een half jaar aan de gang. Maar eerst dachten mijn huisarts en ik dat mijn moeheid, hoofdpijn, duizeligheid,...door de stress kwam. Maar blijkbaar had ik toen niet voldoende geluisterd naar mijn lichaam.
Want eigenlijk had ik  ook al een tijdje last van gewrichtspijn, vermoeidheid, zweertjes in mijn mond, lichtgevoeligheid, koorts.... .
Dus luisteren naar je lichaam is heel belangrijk, neem hier zeker de tijd voor!

Vermits mijn lupus nu nog steeds actief is, hebben we besloten dit jaar geen vakantie te boeken in een exotisch paradijs. Ik denk dat we best een jaartje overslaan 😞

En op ons terras zullen we maar best een grote parasol installeren.

Deze parasol vind ik wel een mooie!

Genoeg zonnecreme voorzien met factor 50 en misschien een leuke hoed kopen voor de aankomende zomer. We moeten zorg dragen voor ons lichaam! En af en toe tegen onszelf zeggen: nee, nu (bijvoorbeeld tussen 11u en 15u) mag ik niet in de zon gaan liggen.


                             























Reacties